Děčín - Hřensko - České Švýcarsko

Děčín – Horní Žleb – Čertova Voda – Dolní Žleb – Schöna / Hřensko – přívoz – Janov – Arnoltice - Bynovec – Slunečná brána – Nad Loubím – Děčín.

Část trasy Labská stezka je momentálně neprůjezdná.

Popis trasy

Z Děčína se napojíte na cyklostezku „Labská trasa – Krajem pískovcových skal“ a vydáte se po malebném a nenáročném úseku kolem Labe do obcí Horní Žleb, Čertova Voda, Dolní Žleb a Schöna / Hřensko, kde se nalodíte na přívoz (za poplatek 30 Kč vč. kola), který vás zaveze na druhý břeh Labe. Ze Hřenska budete pokračovat obcí proti proudu řeky Kamenice až na jedniou křižovatku, kde se dáte prudce doprava a budete pokračovat prudkým stoupáním (cca 3 km) až do obce Janov na hranici NP České Švýcarsko a přes les do obce Arnoltice s větrným mlýnem, kde vás opět čeká výrazné stoupání. Dále po silnici pokračujte do obce Bynovec a odtud po zelené turistické trase na rozcestník Pod Kamenským vrchem. Odtud stále po zelené přes Slunečnou bránu k rozcestníku Nad Loubím, kde se na chvíli trasa napojí na červenou turistickou značku. Poté pokračujte po NS Kaňon Labe směr Děčín a v místě, kde turistická trasa těsně míjí silnici, sjeďte do ulice Kamenická. Přibližně po jednom kilometru přehledného úseku odbočte vpravo do ulice Lužická a následně dojedete zpět do Děčína. Zdatnější cyklisté mohou do Děčína dojet náročnější trasou po NS Kaňon Labe, která se napojí na ulici Lužická u děčínské nemocnice.

Občerstvení

Trasa vede kolem několika restaurací. Zastavit se můžete napříkad cestou do Hřenska v restauraci Dolní Grund u přívozu Dolní Žleb. Cestou z Hřenska můžeme v Janově doporučit restauraci hotelu U Zeleného stromu.

Náročnost

Cca 40 km, středně náročná trasa s nutností horského kola.

Stoupání

Výrazná stoupání vás čekají ze Hřenska do Janova v délce cca 3 km a z Janova do Arnoltic také cca 3 km.

Doporučení

Na cestu budete potřebovat občanský průkaz nebo pas, jelikož část trasy vede po německé straně.

Mapa

Zdroj: Mapy.cz

Cyklotrasy v okolí Děčína

Pokořte Děčínský Sněžník! - region Tisá

Děčín - Přípeř – Jalůvčí – Maxičky –Vlčí jezírko - obec Sněžník – Děčínský Sněžník (723 m) – Tisá...

Podél Labe do Bad Schandau

Děčín – Horní Žleb – Čertova Voda – Dolní Žleb - Schöna - Schmilka - Bad Schandau - Schöna - Dolní Žleb - Děčín...

Náhorní plošinou z Tisé do Děčína

Tisá – obec Sněžník – Vlčí jezírko – Kristin Hrádek – Maxičky – Přípeř – Jalůvčí – Děčín...